Søgemaskineoptimering gør dig synlig – uden at ruinere dig

Søgemaskineoptimering, forkortes oftest som SEO = Search Engine Optimization, og er et yderst vigtigt og brugbart værktøj, når det kommer til online markedsføring. Søgemaskineoptimering kan, hvis det udføres korrekt, på sigt være med til at nedsætte dine omkostninger ved online markedsføring. Det kan vi hos SurfSmart hjælpe dig med!

 

Søgemaskineoptimering er:

  • Et effektivt og populær redskab i online profilering
  • Altid skræddersyet SEO-løsninger efter dine ønsker og behov
  • En hjemmeside der altid er opdateret med nyt og skarpt indhold
  • Løbende arbejde og hvis man er villig til at udvise tålmodighed, vil det skabe stor synlighed på nettet – også fremadrettet

 

Søgemaskineoptimering er ikke noget, der har synlig effekt fra førstedagen, fordi man med SEO arbejder med et område, der bedst kan beskrives som noget, der er i konstant udvikling. På Google arbejder man i søgemaskineoptimering med de gratis søgeresultater – dem der listes i det hvide felt – i modsætning til de betalte markeret annoncer i søgeresultaterne, kaldet Google AdWords og Google Shopping List.

Rækkefølgen af disse varierer dog, fordi der er en masse variabler, som spiller ind. Derfor kalder man på Google veludført søgemaskine optimering, for de organiske søgeresultater. Vores erfaring med Google, er at de organiske søgeresultater, har langt mere gennemslagskræft hos brugeren, end de betalte. Da folk der søger på nettet, vil ha´ hurtig og korrekt information, frem for forkromede reklame kampagner, der kun har mersalg for øje

 

 

Søgemaskineoptimering er et løbende organisk arbejde

Den konstante udvikling eller det organiske træk i søgemaskineoptimering betyder imidlertid også, at man løbende skal arbejde med sine tekster. I og med at man her fokuserer på de organiske søgeresultater, er der en række parametre, som er afgørende for hvor god en placering man får på søgemaskinerne.
Et af parametrene for god søgemaskineoptimering er, hvor hyppigt man opdaterer indholdet på sin side. Hjemmesider der løbende får nyt indhold i form af nyheder, blogindlæg eller lign. rangeres højere end hjemmesider, der står stille. Søgemaskineoptimering handler altså ikke bare om SEO-orienterede tekster – søgemaskineoptimering er også en påmindelse om løbende at tage stilling og forny sig i form af nyheds tekster, opdatering af tekster, optimering af produkter etc.

 

God og dårlig søgemaskineoptimering

Ovenfor har vi beskrevet elementer af god søgemaskineoptimering. Desværre har vi erfaret, at nogle benytter sig af dårlig udført søgemaskineoptimering – som kan have den stikmodsatte effekt; karantæne fra Google – som selvsagt kan have katastrofale følger.
Selvom det hedder en søgemaskine, sidder der mennesker bag og vurderer arbejdet af søgemaskineoptimeringen. Det betyder bl.a., at dine tekster skal give mening. Du kan med andre ord ikke bare oprette sider, hvor dine søgeord blot går igen en masse gange. En sådan søgemaskineoptimering vil ekskludere dig fra Google, og det kan have alvorlige konsekvenser for din online markedsføring. Spam er i den forbindelse også rigtig dårlig søgemaskineoptimering. Ved målingen af søgemaskineoptimering er en tommelfingerregel derfor altid, at siderne skal kunne læses og give god og relevant viden for læseren.

 

Dårlig søgemaskine er også at din virksomhed er på nettet uden at du selv styrer indholdet, det kan vi naturligvis rette op for dig! Kontakt os for et uforpligtende tilbud, så skal vi kigge på sagerne for dig.

 

SEO gør dig synlig – og synlighed generer kunder

Søgemaskineoptimering er altså et vedvarende arbejde, som man ikke fra første dag kan se synlige effekter på. Men hvis man er villig til at bruge tiden og udvise lidt tålmodighed vil søgemaskineoptimering vise sig at være en god og billig investering. Modsat de sponsorerende og betalende links på eksempelvis Google AdWords, betaler man i søgemaskineoptimering nemlig ikke pr. klik.

 

At være godt placeret i de organiske søgeresultater er nemlig ganske gratis. Søgemaskineoptimering kan således være med til en høj konvertering, der ikke har kostet dig det hvide ud af øjnene. Og det kan være en fordel at sammenkoble en markedsførings strategi, både med SEO arbejde og Google AdWords. Læs mere her om Google AdWords her

 

Hos SurfSmart skræddersyer vi SEO-løsninger præcist til dig!

I og med at søgemaskineoptimering er et organisk arbejde vil to løsninger ikke være ens – det gælder også prisen. Denne afhænger nemlig af mange ting, fx konkurrencen inden for dit område, og din hjemmesides opbygning. Men online profilering, herunder søgemaskineoptimering, behøver ikke koste en formue – ja, det er faktisk én af grundstenene i vores firmafilosofi hos SurfSmart. Kontakt os nu, og lad os få en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med en givtig søgemaskineoptimering – vi garanterer, at den ikke slår hul i sparegrisen.

 

Vi er loyale over for vores kunder, vi kunne ikke drømme om at arbejde for 2 kunder med samme produkt i samme område. Da det vil give unødig konkurrence til os selv.

 

Facebook

Syntes godt om vores Facebook profil, hvor vi forsøger at holde tonen uformel og prioriterer en personlig kontakt.

Vi laver opdateringer fra Facebook ang.:
  • Spændende tiltag
  • Vores referencer
  • Ændringer i virksomheden

Syntes godt om:

LinkedIN

Skab forbindelse til vores LinkedIN profil. Her kommer vi med gode råd til vores netværk, kunder og samarbejdspartnere.

På vores LinkedIN profil finder du:
  • Vores rekrutteringer
  • Netværks møder & kurser
  • Gode råd

Skab forbindelse:

Google

Følg med på Google+ hvor vi går i dybden med de tekniske begreber, og om vores viden indenfor søgemaskineoptimering.

Vores Google+ side indeholder:
  • Teknisk viden indenfor SEO
  • Markedsførings tips
  • Billeder og andet

Lav en cirkel:
SurfSmart.dk laves om!

Vi er undervejs med en ny side, med nye tiltag samt nye produkter.

Vi har forsømt vores eget for at fokusere 100% på kunderne!