Sociale Medier

Der findes utrolig mange forskellige Sociale Medier, hvor det er muligt at skabe kontakt til privatpersoner eller virksomheder. De sociale medier er for mange blevet den nye måde at kommunikere på, og derfor spiller de en vigtig rolle i forbindelse med
virksomheders kundekontakt, service og synlighed i det hele taget.

 

Her kan især nævnes sider som: Facebook, Twitter og Instagram.

 

De tre ovennævnte platforme tilbyder hvert noget forskelligt. Det er vigtigt, at man som virksomhed sætter sig ind i formen på hver enkelte for at bruge dem bedst muligt.

 

Gode råd:

 

  • PAS PÅ SHITSTORM! Sæt Jer grundigt ind i mediet, og vær opmærksom på niveauet af kundeservice. I tilfælde af utilfredshed skal der tages hånd om problemerne på en rolig facon – og helst med det samme!
  • Læg jer som virksomhed fast på enkle og klare retningslinjer ift. Jeres profiler på de sociale medier.
  • Læg en plan! Det giver ro, og overblik – ha’ målet for øje!
  • De sociale medier er et oplagt sted at føre kampagner, gøre opmærksom på tilbud og lignende. Benyt denne mulighed for at tiltrække kunder.

 

Facebook

Næsten alle over 13 år har en Facebook profil, og det er i øjeblikket det største sociale medie, der findes. Her er grupper og sider, der kan svare dig på næsten alt, og der er mange muligheder for at få og tilbyde hjælp – hurtigt. Som virksomhed kan det være en fordel at være aktiv her, og gå ind og tilbyde at hjælpe folk offentligt, da det jo giver gode kunderelationer. Man skal være meget strategisk bevidst, når man gør brug af Facebook som kommunikationskanal. Dette gælder både gode råd, kampagner og konkurrencer!

 

Linkedin

Er det nye professionelle erhvervs- og karrierenetværk. Her kan du skabe forretninger og holde dig opdateret fra virksomheder, der er interessante for dig. Derfor er flere virksomheder mere aktive, og er begyndt at have flotte og mere opdaterede Linkedin-profiler. Her søges der netværk på et mere seriøst niveau, og du kan som virksomhed lede efter din nye kollega eller samarbejdspartner. Her slipper du for de søde kattebilleder – som på Facebook – og kan koncentrere dig om dine erhverv og arbejdsrelationer.

 

Instagram

For kreative og visuelle virksomheder, der gerne vil vise deres produkter eller ydelser frem på en lækker og præsentabel måde, er Instagram lige sagen. Uden de store bekymringer mht. tekst, kan du uploade billeder, og via “hashtags” følge med i emner og begivenheder, der er interessante for dig og din virksomhed. Instagram henvender sig faktisk til alle, der tager billeder, og små videosekvenser, og bliver brugt meget som inspiration for andre kreative sjæle. Heriblandt konsulenter, kokke, konditorer, blomsterdekoratør, designere og bloggere.

 

Twitter

Twitter er det hurtige kommunikationsmedie og debatforum, hvor der max. må bruges 160 tegn per opslag. Derfor skal du gøre det kort og præcist, for at få alle med fra starten. Det bliver hovedsageligt brugt af politikere, meningsdannere, journalister og musikere. Her kan du ramme alle med korrekt brug af #hashtags. Som virksomhed på Twitter skal man være varsom med, hvilke emner man ytrer sig om og derudover, fungerer mediet bedst, hvis du er dagligt tilstede og kommunikere åbent og hurtigt.

 

Google produkter

Er du interesseret i at høre om de mange spændende Google produkter, der er, så klik her

Facebook

Syntes godt om vores Facebook profil, hvor vi forsøger at holde tonen uformel og prioriterer en personlig kontakt.

Vi laver opdateringer fra Facebook ang.:
  • Spændende tiltag
  • Vores referencer
  • Ændringer i virksomheden

Syntes godt om:

LinkedIN

Skab forbindelse til vores LinkedIN profil. Her kommer vi med gode råd til vores netværk, kunder og samarbejdspartnere.

På vores LinkedIN profil finder du:
  • Vores rekrutteringer
  • Netværks møder & kurser
  • Gode råd

Skab forbindelse:

Google

Følg med på Google+ hvor vi går i dybden med de tekniske begreber, og om vores viden indenfor søgemaskineoptimering.

Vores Google+ side indeholder:
  • Teknisk viden indenfor SEO
  • Markedsførings tips
  • Billeder og andet

Lav en cirkel: