Google- kongen af søgemaskiner

Google er i dag verdens mest benyttede søgemaskine. På det danske marked er over 90% af alle søgninger startet på Google. Derfor er det vigtigt at følge med i Googles udvikling og retningslinjer. Herunder kan du læse lidt om Googles forskellige produkter, der henvender sig til virksomheder, foreninger o. lign.

 

Hvorfor Google produkter?

Langt de fleste af Googles produkter er gratis, og vil man gerne nå frem til et godt resultat hos Google, er det selvsagt en god idé at bruge deres tjenester.

 

Vi anbefaler derfor alle vores kunder at bruge Googles tjenester, da det er den primære søgemaskine i Danmark. Hos SurfSmart vil vi gerne hjælpe dig med at sætte tjenesterne op, så du forbedrer din synlighed. Vi er specialiseret til det med vores “Google Partner” status, og arbejder derfor dagligt med Googles produkter.

 

Vi starter altid med at sætte en gmail op for brugeren, inden vi går i gang med at arbejde inden for de forskellige Google tjenester. Det sikrer, at vores kunder altid kan tage ejerskab over deres eget produkt hos Google. Vi arbejder ud over de gratis tjenester, også med mere avancerede løsninger i Google Apps, Google Business View og Google AdWords.

 

 

Google Partner

Google Partners er et program for både reklamebureauer, folk inden for digital marketing og onlinekonsulenter i det hele taget. Ved tilmelding får du mulighed for at deltage i arrangementer og kurser samt brancheundersøgelser. Du kan samtidig opnå gratis certificeringseksaminer og modtage undervisningsmateriale. Man kan som virksomhed få tildelt det, der kaldes Partner- badget. Badget kan sammenlignes med, hvis virksomheden modtager en smiley, der for det første fortæller, at virksomheden anvender Googles i deres arbejde, men som primært er et tegn på kundernes tilfredshed.

 

Badget viser både at virksomheden anvender Google, har dygtig gjort sig indenfor Googles produkter – og samtidig et bevis på tilfredse kunder!

 

Google Apps

Google Apps er Google’s exchance og samarbejdsværktøj. Her kan du benytte dig af Google’s gennemtestede kommunikations brugerflade, som du måske kender fra den gratis gmail. Google Apps byder på flere funktioner, der henvender sig til virksomheder.

 

Med Google Apps får du én personlig mail (f.eks. daniel@surfsmart.nu i stedet for danielsurfsmart@gmail.com), personlig kalender, cloud backup og meget mere. Her er det også muligt at få samme indhold op på alle dine enheder, hvor du med egen adgangskode nemt finder mails, kontakter og kalender – som let kan deles med alle i virksomheden. Der er en høj sikkerhed, og alle dine oplysninger samt data er sikret igennem Google’s servere.

 

Google My Business

Google My Business, er Google’s svar på en interaktiv præsentation af virksomheden, og det giver dig mulighed for at lægge egne billeder og beskrivelser af virksomheden på nettet. Her kan du præsentere din egen virksomhed direkte på Google, og samtidig vil profilen figurere på Google Maps, så din virksomhed kan blive fundet på alverdens GPS systemer.

 

Google My Business er en sammenlægning af de tidligere tjenester; Google+ og Google Places, der her fungerer som et produkt. Det er stadigvæk muligt at oprette en personlig Google+ profil, men til gengæld er det ikke muligt at oprette en virksomhedsprofil på Google+. Her kan man med fordel gøre brug af Google My Business fremover.

 

Google My Business View

Google My Business View er en metode, hvor man elegant viser en 360 graders rundtur af virksomheden, og de besøgende interaktivt kan bevæge sig igennem. Dette kan og vil være tydeligt på ens Google My Business profil, Google Maps og Google Søgeresultater. Det henvender sig hovedsageligt til showrooms, udstillingsbutikker, forretninger eller kontor miljøer.

 

Du kan se nogle eksempler her: Røgild Marianne, Hasle Blomster og Fitnessgruppen A/S

 

Klik her for et aktuelt tilbud med Google Business View (pdf format)

 

Google AdWords og Shopping List

Google AdWords er hovedsageligt de gule annoncer, du ser ude i Google’s søgeresultater, og de små miniature billeder ved nogle produkter, er det man kalder for Google Shopping List. Du kan se et eksempel på en søgning på “Bærbar computer” her

 

Vi arbejder ikke selv så meget i Google AdWords og Google Shopping List, da vi foretrækker at bruge tiden på SEO- arbejdet. Her taler man om den ”organiske” trafik til hjemmesiden, hvilket omfatter den trafik, der skyldes søgning på Google eller andre søgemaskiner. Alligevel har vi god erfaring inden for området, og kan passende være din partner i AdWords, sammen med vores faste certificerede AdWords samarbejdspartnere. Det kan nemlig tit være en fordel for nogle af vores kunder at kombinere en målrettet AdWords kampagne med en fast månedlig indsats i SEO arbejdet.

 

Youtube

Youtube er Google’s video- rodebutik. Her bliver der dagligt lagt flere dages underholdning og reklamer op af meget forskellig vigtighed, genre og art – til ganske fri afbenyttelse. Det er den største spiller på markedet, og mange lægger deres reklame for virksomheden op her. Der er stor SEO værdi i at have sine præsentationsvideoer på Youtube, og vi anbefaler derefter at linke dem med hjemmesiden eller en evt. blog. Det er i dag meget moderne at profilere sig ved hjælp af videoer på en personlig v-log eller video kanal på en streaming- side. Det kan Youtube fint bruges til. Dog er det vigtigt, at der vælges de rigtige søgeord, når videoen uploades, så videoen rent faktisk kan blive fundet. Hvis du er i tvivl om, hvordan det fungere, så kontakt SurfSmart i dag!

 

Det kan være en fordel, til mere seriøse, tunge og private videoløsninger, at gøre brug af Vimeo. Vimeo giver god mulighed for at sætte videoen mere professionelt op, og der er flere sikkerhedsindstillinger og bedre hastighed. Til gengæld mister man den store SEO værdi, der følger gratis med brugen af Youtube, da Youtube er en større og langt mere udbredt side, og som kort og godt når ud til flere internetbrugere.

Vis teknisk forklaring

Googles algoritmer

Google har i dag flere algoritmer, som skal sikre, at de mest informative sider bliver vist øverst. De kaldes blandt andet for” Penguin” og ”Panda”. Disse algoritmer undersøger for SPAM og duplikeret indhold samt tjekker links til hjemmesiden for at sikre, at de er ægte.

 

Google meldte ud, at de fra den 21/04- 2015 ville favorisere de hjemmesider, der er mobilvenlige – helst responsive – og derfor er dette en vigtig ting at få opdateret hurtigst muligt. Det kan vi hjælpe med – Se mere under: Responsive Hjemmeside.

Facebook

Syntes godt om vores Facebook profil, hvor vi forsøger at holde tonen uformel og prioriterer en personlig kontakt.

Vi laver opdateringer fra Facebook ang.:
  • Spændende tiltag
  • Vores referencer
  • Ændringer i virksomheden

Syntes godt om:

LinkedIN

Skab forbindelse til vores LinkedIN profil. Her kommer vi med gode råd til vores netværk, kunder og samarbejdspartnere.

På vores LinkedIN profil finder du:
  • Vores rekrutteringer
  • Netværks møder & kurser
  • Gode råd

Skab forbindelse:

Google

Følg med på Google+ hvor vi går i dybden med de tekniske begreber, og om vores viden indenfor søgemaskineoptimering.

Vores Google+ side indeholder:
  • Teknisk viden indenfor SEO
  • Markedsførings tips
  • Billeder og andet

Lav en cirkel: